|
Меню сайту
Прогноз погоди
|
Поради учнямАбетка старшокласника ”Вчися Вчитися” Завдання сучасної школи – не лише дати певний обсяг інформації, а й озброїти учнів навичками самостійного здобуття знань, раціональної навчальної діяльності. Деякі ліцеїсти погано навчаються не тому, що не мають елементарних знань, а тому, що не володіють прийомами, методами, навичками, уміннями навчальної діяльності. Ця абетка буде корисною і для старшокласників, і для учнів середньої ланки, її можуть використати й абітурієнти. Гігієнічні правила розумової діяльності 1. Дотримуйтеся чіткого розпорядку дня, режиму праці, відпочинку, сну. 2. Готувати уроки потрібно в одному і тому самому місці. Ніколи не залишайте своє робоче місце не підготовленим до наступного робочого дня! Інакше ви втратите найоптимальніший час для розумової праці на його підготовку. 3. Кімната повинна бути добре провітрена. 4. Подумки психологічно налаштуйтеся на роботу. 5. Починати роботу краще з письмових завдань середньої складності, а потім переходити до складніших. 6. Процес роботи складається з 3 етапів: входження в роботу; етап оптимальної працездатності; етап виснаження. По можливості треба скоротити І та ІІІ етапи. Для цього не потрібно часто робити перерви (навіть тоді, якщо завдання одразу не розв’язується ), відволікатися, одночасно слухати радіо чи дивитися телевізор. Після кожної перерви ви починаєте роботу знову з І етапу. 7. Під час занять через кожні 40-45 хв необхідно робити перерву, яка повинна тривати не більш як 5-10 хв. 8. За розумового, емоційного перевтомлення потрібний активний відпочинок зі зміною діяльності. Чудовими формами відпочинку є відвідування виставок, театрів, прогулянки на свіжому повітрі. Але не можна забувати про активний відпочинок. Особливо корисними є туризм, плавання , катання на лижах та ковзанах, заняття спортом. 9. Для раціональної розумової діяльності необхідно дотримуватися раціонального харчування, віддавати перевагу молочним та рослинним продуктам, не зловживати прянощами, гострими стравами, алкоголем, тютюном, кавою. Штучне збудження розумової діяльності, спричинене, наприклад, наркотиками, через короткий час призводить до повного виснаження. Як готувати домашні завдання
Як здолати хвилювання перед контрольною роботою, тестуванням? Перед початком уроку: • Готуйтеся! • Ретельно вивчайте матеріал. • Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи • Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу. • Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою. • Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою і приходьте на урок незадовго до початку. • Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою. • Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину. • Не приходьте на урок з порожнім шлунком. • Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, не хвилюйтеся. Під час уроку: • Уважно прочитайте завдання. Розподіліть час на виконання завдання. • Сядьте зручно. • Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного. • Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів. Як працювати з підручником Прочитайте весь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення з його змістом. З’ясуйте значення важких та незрозумілих слів, терменів, понять та висловів за допомогою словника, записів у зошиті. Поділить навчальний матеріал на частини. Визначте головну думку матеріалу, зробіть записи у формі плану, тез, запитань до тексту. Прочитайте текст ще раз, намагаючись переказати його зміст по пам’яті-спочатку у вигляді відповідей на окремі питання, а потім повністю. Як переказати текст параграфа Уважно прочитайте текст параграфа, запитання та завдання до нього. Знайдіть у тексті відповіді на поставлені запитання. Виконайте всі завдання. Запам’ятайте всі терміни і поняття, які виділені в тексті курсивом або подані у вигляді таблиці. Складіть план своєї розповіді. Перекажіть зміст тексту згідно зі складеним планом, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, і поняття. Якщо з першого разу це не вдалося, то працюйте з кожним запитанням окремо відповідно до попередніх рекомендацій. Як користуватися ілюстраціями підручника 1. Розгляньте уважно рисунок (схему, таблицю). Поміркуйте, що тут зображено. 2. Вдумайтеся в назву та зміст ілюстрації. Визначте, до якої частини параграфа належить ця ілюстрація. 3. Визначте мету застосування рисунка (схеми, таблиці) під час вивчення матеріалу. 4. Знайдіть у тексті параграфа відомості, факти, які підтверджують або конкретизують зміст даної ілюстрації. 5. Розкажіть за допомогою ілюстрації, які нові факти ви відкрили для себе. Як скласти план тексту підручника Прочитайте заголовок параграфа і подумайте, який зміст закладено в ньому. Прочитайте уважно параграф і виділіть у ньому нові терміни та поняття. Розгляньте, намагаючись зрозуміти, рисунки, їх частини, що належать до тексту. Прочитайте текст окремо за абзацами і визначте, про що йдеться в кожному з них. Складіть план прочитаного тексту; пунктами плану можуть бути заголовки абзаців. Правила ведення зошита Учень повинен мати основний зошит. Необхідно правильно підписати зошит: усі записи починаються з початку рядка; підпис містить назву предмета, класу, школи, прізвище та ім’я учня. Якщо є бажання, можна дібрати епіграф. Обов’язково треба провести поля. Інтервали: між роботами повинно бути 4 вільних клітинки, на початку та наприкінці сторінки-по 2 клітинки. Писати в зошиті треба ручкою, малювати та креслити-олівцем. У кінці зошита можна розмістити тематичні словники, список літератури. У зошиті учні виконують такі роботи: складання схем, таблиць, виконання схематичних рисунків; складання планів, конспектів; оформлення дослідів та лабораторних робіт; розв’язання задач; виконання письмових контрольних робіт; звіти про екскурсії тощо. Учень може також користуватися зошитами на друкованій основі, але основний зошит при цьому також необхідний. Правила запам’ятовування Зосередьтеся, налаштуйтеся на запам’ятовування. Намагайтеся зрозуміти основний зміст матеріалу, бо інакше діятиме механічна пам’ять, яка менш продуктивна, ніж логічна. Приділить особливу увагу структурі матеріалу; з’ясуйте, чим зумовлена саме така послідовність викладу матеріалу. Відділіть основний матеріал від другорядного, ілюстративного, який запам’ятовувати не потрібно. Промовте вголос кілька разів нові слова, терміни, дати. Промовте вголос формулювання висновків, законів. Відтворіть увесь матеріал за планом. Вчіться висловлювати свої думки Щоб навчитися правильно говорити, треба навчитися читати і слухати. Читаючи, зосереджено заглиблюйтеся в зміст написаного: намагайтеся побачити, почути, зрозуміти й запам’ятати художні особливості мови, мовні звороти. Збагаченню словникового запасу допоможе спеціальна робота: заведіть словник для запису нових слів, тренуйтеся в їх вимові та використанні, добирайте до них антоніми та синоніми, вивчайте слова, що використовується в переносному значенні. Намагайся не лише запам’ятати мову оратора, а й прийоми її побудови. Стежте за тим, щоб у розповіді не було слів-паразитів, не використовуйте непотрібних повторів-це збіднює мову. Стежте за побудовою речень, не вживайте складних конструкцій. Щодня читайте вголос по 15-20 хв, усвідомте зміст тексту, поміркуйте, де зробити паузу, поставити наголос, якого емоційного відтінку надати мові. Як розвинути увагу
• швидко переключати увагу з об’єкта на об’єкт; • виділяти найважливіші об’єкти за рахунок другорядних; • змінювати порядок переключення.
Деякі умови успішного запам’ятовування
Як розвивати мислення
Н. Є. Введенський сформулював наступні основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашнього завдання:
Для того щоб одержувані навчальні навантаження були посильними, необхідно пам’ятати про два основні моменти. По-перше, рекомендується дотримуватися певного режиму дня, що містить у собі достатній час для сну (8 годин), ранковий тонізуючий контрастний душ, що не тільки освіжить тіло, але й «підстьобне» імунну систему, також намагатися робити невеликі прогулянки і «хвилинки» відпочинку. Крім того, необхідно дотримуватися режиму харчування. По-друге, учені визначили, що найпродуктивніший час із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) із 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання домашніх завдань). Не рекомендується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, для того щоб навчальний матеріал ґрунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6-8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові. Як розвивати уяву
|
Пошук
Календар
Архів записів
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |