Поради психологів
щодо проведення батьківських зборів
• Перед початком зборів «залиште за дверима» поганий настрій.
• Пам’ятайте, що оптимальна тривалість зборів не повинна перевищувати 1,5 год.
• Найбільш приємний звук для людини – її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами батьків.
• Перед початком зборів оголосіть питання, які ви плануєте обговорити.
• Не забудьте золоте правило педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершити розмову пропозиціями на майбутнє.
• Попередьте батьків, що не вся інформація має стати відомою дітям.
• Подякуйте всім, хто знайшов час прийти на збори (особливо татів).
• З акцентуйте увагу батьків на тому, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.
• В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей стосовно їхніх можливостей.
• Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».
• Батьки повинні піти зі зборів із відчуттям, що вони можуть допомогти своїй дитині.
Не варто:
- засуджувати присутніх батьків за неявку на попередні збори;
- порівнювати успіхи окремих учнів із різних класів;
- давати негативну оцінку всьому класові;
- переоцінювати значення окремих предметів;
- обирати для спілкування повчальний тон.
Правила підготовки
класних батьківських зборів
1. Тема батьківських зборів повинна бути актуальною для батьків.
2. Батьківські збори слід проводити в зручний для батьків час.
3. План проведення батьківських зборів повинен бути їм відомий.
4. Спілкування класного керівника й батьків має бути тактовним і витриманим.
5. Батьківські збори не повинні навішувати ярликів.
6. Батьківські збори мають бути педагогічно корисними і добре підготовленими.
7. Батьківські збори повинні мати просвітницький характер, а не констатувати помилки й невдачі дітей у навчанні.
8. Тему зборів слід добирати з урахуванням вікових особливостей дітей.
9. Збори мають носити як теоретичний, так і практичний характер: розбір ситуацій, тренінги, дискусії й т.ін.
10. Збори не повинні займатися обговоренням і осудом особливостей учнів.
Тематика батьківських зборів
Перший клас
• Єдині педагогічні вимоги школи й сім’ї у вихованні дитини
• Організація режиму для школяра
• Індивідуальний підхід до дітей в умовах сім’ї
Другий клас
• Виховання працелюбності і відповідальності в учнів молодших класів
• Стимулюючі методи у сімейному вихованні
• Виховання культури поведінки дітей
• Домашня навчальна робота другокласників
Третій клас
• Розвиток пізнавальних інтересів у молодших школярів
• Виховання у дітей естетичного ставлення до навколишнього світу
• Піклування батьків про фізичне виховання і здоров’я дітей
Четвертий-пятий класи
• Виховання національної самосвідомості учнів
• Заохочення і покарання дитини в сім’ї
• Моральне виховання дитини в сім’ї
• Трудове виховання підлітків у сім’ї
• Виховання батьками культури поведінки підлітків
Шостий клас
• Школярі середнього підліткового віку в сім’ї
• Формування світогляду у школярів
• Формування правосвідомості у підлітків
• Трудове навчання і виховання шестикласника у школі й сім’ї
• Етичне виховання
Сьомий клас
• Домашня навчальна робота семикласника
• Індивідуальний підхід і врахування вікових особливостей підлітків у сімейному вихованні
• Духовний світ підлітка
• Що робить підлітка важким?
• Підліток і природа
• Вільний час підлітка
Восьмий клас
• Підліток і неформальні об’єднання дітей і молоді
• Старший підліток у сім’ї
• Формування естетичної культури
• Статеве виховання та освіта підлітків у сім’ї
Дев’ятий клас
• Самовиховання старших підлітків у сім’ї
• Вплив сімейних стосунків між батьками на особистість підлітка
• Трудове виховання і професійна орієнтація старших підлітків
• Формування здорового способу життя
Десятий клас
• Юнацький вік і його особливості
• Виховання розумових потреб у старшокласників в сім’ї
• Виховання характеру і морально-вольових якостей старшокласників
• Громадське виховання молоді
Одинадцятий клас
• Підготовка старшокласників до сімейного життя
• Самовиховання і дисциплінованість старшокласників
• Вибір учнями майбутньої професії
• Державна підсумкова атестація
Тематика питань для батьківських зборів
з питань захисту прав дитини.
1. Батькам – про правову відповідальність неповнолітніх.
2. Конституція України – гарант права про освіту.
3. Правове суспільство та правова культура.
4. Відповідальність батьків за охорону здоров’я дітей, формування здорового способу життя.
5. Вплив сім’ї на формування у дітей морально-правової культури.
6. Правове забезпечення соціальної підтримки сім’ї та молоді.
7. Насильство над дітьми у сім’ї. Психологічна травматизація підлітків як реакція на насильство.
8. Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату сім’ї на формування дитини.
9. Спільна робота школи і сім’ї щодо формування глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю.
10. Соціально-психологічна профілактика девіантної поведінки дітей шкільного віку.