Державна національна програма “Освіта” (Україна ХХІ століття), Національна доктрина розвитку освіти в Україні ХХІ століття, Закон України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Концепція виховання особистості в умовах розвитку української державності”, “Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності”, визначивши головні вектори освітнього процесу – навчання і виховання, – пріоритетним проголошують саме виховання, яке має здійснюватись на засадах розуміння, усвідомлення і реалізації школярами загальнолюдських цінностей.
Перед українськими педагогами ставиться надзвичайно важлива задача: створити умови для виховання громадянина суверенної демократичної правової держави, що обрала цивілізований шлях інтегрування до європейського співтовариства. Виконання цього завдання потребує усвідомлення того, що «без культивування таких моральних цінностей, як добро, людяність, відповідальність, почуття власної гідності, творча ініціатива, підприємливість, толерантність навряд чи можна розраховувати на поліпшення ситуації в нашій країні".