Здавна відомо про позитивний вплив сміху на організм людини.
Сміхотерапія.
Перше тренінгове розвантаження до семінару «Вступ у сміхотерапію».
Мета:
1. Розвантаження, активізація психічних процесів.
2. Створення групової атмосфери.
Тренер повідомляє про те, що перша п'ятниця жовтня є міжнародним днем посмішки. Для цієї дати спеціально розроблений сонячний смайлик.
Інший цікавий факт полягає в тому, що шестирічна дитина сміється близько 300 разів на добу, а ми (дорослі) сміємося від 15 до 100 разів.
Пропонується афірмація: «Я вмію сміятися усією моєю істотою і сутністю».
Тренінг
Розміщення по колу. Кількість учасників повинна бути парною. В колі розібратися по парам повернувшись обличчям один до одного. На кожній вправі, попрацювавши з одним партнером - розворот на 180 градусів і працюємо з іншим партнером. Отже, кожна вправа відпрацьовується двічі з тим хто попереду і з тим хто позаду.
Вправа «Тох-тібідох»
Партнери одночасно повторюють «тох-тібідох», дивлячись в очі один одному до тих пір, поки не розсміються. Звукове сполучення «тох-тібідох» не є випадковим, воно завжди викликає посмішку.
По черзі називаємо гумористичні персонажі з мультиків, казок, книг, фільмів. Хто раніше здався?
Без слів, одночасно діючи, розсмішити один одного.
Вправа «Ти мій клоун»
Перший говорить: «Ти мій клоун» і називає три смішні деталі зовнішності, одягу, манер, поведінки партнера. Другий вислуховує і відповідає: «І ти мій арлекін», - називає теж три деталі. Кожен мовчки вислуховує свої смішні деталі і риси, говорячи: «Я приймаю». Розворот і робота з іншим партнером. Так двічі не повторюючись.
Аналогічна робота в парах. Кожен вербально за хвилину повинен розсмішити партнера - анекдот, гумореска, віршик, історія з життя.
Ведучий говорить про те, що є дві стратегії життя: перша, сміх без причини - ознака дурачини. Друга - і не чим нас не пройняти: ржали, ржемо, будемо ржати.
Дайте відповідь один одному, яку з них ви обираєте.
По черзі понтамімою зобразити один одному свій улюблений гумористичний персонаж. Партнер вгадує, кого зобразили. Партнеру позаду, інший персонаж.
Техніка «Я відчуваю, що...» Партнер говорить: «Я відчуваю, що ти завтра вранці можеш...» і називає те, що партнер може зробити в плані сміхотерапії для себе і інших. Потім говорить: «Коли я буду виконувати твої завдання, то буду думати про тебе, як ти виконуєш свої. Кожен отримує по два завдання, по одному від сусідніх партнерів. Це є домашнє завдання, котре необхідно записати і обов'язково завтра виконати. Приклади завдань: розповісти за день 10 анекдотів; увесь день смішити сім'ю; щиро посміхатися всім зустрічним; розсмішити неприятеля. У кого не вистачає фантазії, може брати ці завдання, але краще придумати власні
Друге тренінгове розвантаження до семінару «Вступ у сміхотерапію».
Мета:
1. Розвантаження від інтелектуальної і письмової роботи.
2. Групова атмосфера.
3. Надання можливості контактувати.
Вправа «Порожнє місце»
Половина учасників сідає в коло на стільці, друга половина - стає до них за спину і кладе руки на спинку стільця перед собою. Перед одним з учасників (ведучим) ніхто не сидить на стільці. Завдання ведучому - переманити кого не-будь з тих, хто сидить, на пусте місце. Це потрібно зробити без слів, уважно подивившись на того, кого збираєтесь покликати.
Якщо хтось з учасників помітив уважний запрошуючий погляд, то він повинен перебігти і зайняти порожнє місце. Той, хто стоїть за спиною, має втримати за плечі того, хто тікає, якщо це йому вдається, ведучий повинен переманити іншого. Сидячі і стоячі гравці через певний час міняються місцями.
Вправа «Вибір очами члена групи»
Коло. Кожен поглядом домовляється з ким не-будь помінятися місцями.
Сигнал - і обмін місцями. Надалі договір з іншим.
Вправа «Шериф і вбивця»
Білети на всіх. На двох відмічено «шериф» і «вбивця». Інші - порожні. Зміст білету є таємницею. Вбивця повинен поглядом вбивати інших, а шериф зобов'язаний знайти вбивцю, орієнтуючись за очима. Хто відчув погляд вбивці, говорить: «Мене вбито». Повтор п'ять разів.
За якими ознаками шериф знайшов вбивцю?
Вправа «Перекоти м'яч»
Мета: згуртування, підняття емоційного фону, встановлення тактильного контакту.
Учасникам пропонують стоячи в колі, витягнувши руки долонями до низу, перекотити по колу невеликий м'яч так, щоб він не впав.
Вправа «Підкреслення спільності»
Коло. М'яч. Учасник, який кидає м'яч іншому, повинен назвати психологічну якість, котра об'єднує його з тією людиною, якій він кидає м'яч. При цьому він починає свою фразу словами: «Я думаю, нас з тобою об'єднує...». Наприклад, ми з тобою однаково любимо спілкуватися; мені здається, ми обидва буваємо дещо прямолінійними.
Хто одержує м'яч, відповідає так як є: «Я згоден, або я подумаю». М'яч має побувати в кожного.
Вправа «Підкреслення значущості».
М'яч. Коло.
Знайти і назвати якість, котра викликає повагу чи симпатію. Почати зі слів: «Таня, мені в тобі подобається...» Таня називає те почуття, яке виникнуло в неї у відповідь на ці слова і ловить м'яч.